Nikaro gym & rehab Nikaro gym & rehab

För hela kroppen

Alla träningspass närmaste veckan

Nedan visas pass som du kan boka in dig på. Endast pass inom de närmaste 3 dagarna finns tillgängliga för bokning. Fler pass kommer in efter hand. Du får bokningsbekräftelse via mejl och sms.

OBS! Bokningen är till för medlemmar. Icke medlem är dock välkommen att vara med i mån av plats mot en engångskostnad.

Boka pass

söndag 26/01 kl 09:30-10:30

Extrapass:HIIT

Ledare: Camilla Elm     Lokal: Plutonen     Platser kvar: 2
Ett högintensivt träningspass där vi kommer att arbeta i 30 sek långa intervaller följt av 15 sek lång vila. Ett pass som passar alla då du styr intensiteten utifrån din dagsform och dina förutsättningar.
Boka reservplats nr: 1 >

söndag 26/01 kl 17:30-18:30

PILATES

Ledare: Kristina Svensson     Lokal: Annexet     FULLBOKAD
Pilates enligt Stotts metod på matta är en skonsam, mjuk och effektiv styrketräning. Fokus ligger på de små musklerna närmast leder och skelett som man inte kommer åt vid snabba, stora rörelser. Passar alla. Fungerar lika bra som rehab som ett komplement till ordinarie träning. Inga förkunskaper krävs, dock måste man klara av att vara på golvet. Avslutas med ca 10 min stretching.
Boka reservplats nr: 3 >

söndag 26/01 kl 18:00-19:40

ROGERS INTERVALLER

Ledare: Roger Didrick     Lokal: Plutonen     FULLBOKAD
Egen uppvärmning innan passet. 2 varv av härlig intervallträning! 20 stationer styrka och 20 stationer kondition! 40 minuter på varje varv. Svett, flås och muskler! Du kör givetvis efter din egen kondition och styrka.
Boka reservplats nr: 14 >

måndag 27/01 kl 09:30-10:30

SENIOR STATION

Ledare: Emma Rokäll     Lokal: Plutonen     FULLBOKAD
För 60+. Här jobbar vi i 6 olika stationer för varje gång. Vi jobbar med kondition, styrka och inte minst rörlighet. Passet är upplagt så att du själv kan anpassa hur mycket du ger på varje station. 2 varv tar vi oss igenom tillsammans. Välkommen!
Boka reservplats nr: 11 >

måndag 27/01 kl 17:30-18:30

ONE MORE

Ledare: Cecilia Fridh     Lokal: Plutonen     FULLBOKAD
Under ett One-more pass tränar vi hela kroppen med både styrka och kondition. Redskapen vi använder i träningen varierar och är bland annat skivstänger, medicinbollar, hoppboxar, Kettlebells. Även upplägget, i vilken följd och hur länge vi gör övningar är olika från pass till pass.
Boka reservplats nr: 11 >

måndag 27/01 kl 18:30-19:30

CYKEL 60

Ledare: Elin Sixtensson     Lokal: Annexet     FULLBOKAD
Ett pass som utmanar din kondition så väl som dina muskler. Passet är upplagt i form av olika tidsintervaller och varierande takter med skiftande belastning. Prestationsnivån är individuell, så erfaren som nybörjare, passet är något för alla!
Boka pass

tisdag 28/01 kl 13:30-14:30

MAMMATRÄNING

Ledare: Elin Bergqvist     Lokal: Annexet     Platser kvar: 10
Mammaträning är ett 30 minuters pass för dig som vill komma igång med träningen efter graviditeten. Kanske är ditt mål att stärka upp kroppen, få träningsinspiration eller kanske bara att få träna tillsammans med andra? Oavsett mål träffas vi tillsammans med våra barn och fokuserar på träningsglädje och pepp. Vi arbetar igenom hela kroppen i kombinerade övningar för styrka, rörlighet och flås. Med barnet som viktmotstång aktiverar vi barnet i en interaktiv lek. Passet är utformat för att passa alla och du som deltagare kan själv bestämma vilken nivå som passar dig och ditt barn. Krav för deltagande: barn och mamma ska vara friska, du ska ha varit på efterkontroll hos barnmorska samt ha kännedom om hur du aktiverar bäckenbotten och bålmuskulatur Tips: ta gärna med en leksak till barnet, filt eller liknande för de stunder då vi kommer arbeta på golvet.
Boka pass

tisdag 28/01 kl 17:00-17:30

KETTLEBELL TEKNIKPASS

Ledare: Dennis Jakobsson     Lokal: Plutonen     Platser kvar: 7
I detta pass kommer vi gå igenom olika övningar och tekniker med Kettlebell. I ett lugnt tempo får du chansen att gå igenom grunden inför det kommande styrkepasset. Passar både för nybörjare och erfarna Kettlebellutövare. Deltagande vid Styrkepasset sker via separat bokning.
Boka pass

tisdag 28/01 kl 17:30-18:00

KETTLEBELL STYRKEPASS

Ledare: Dennis Jakobsson     Lokal: Plutonen     Platser kvar: 7
30 minuter Kettlebellpass där du arbetar med hela kroppen i olika kombinationsövningar. Övningarna går att anpassa efter dina förutsättningar, här finns något för både nybörjare och erfarna kettlebellutövare. Deltagande vid teknikpasset sker via separat bokning. Uppvärmning sker på egen hand innan passets början.
Boka reservplats nr: 4 >

tisdag 28/01 kl 18:00-18:45

CYKEL 45

Ledare: Jennie Ekberg     Lokal: Annexet     FULLBOKAD
Ett energifyllt och effektivt cykelpass med full fart. Under 45 min trampar vi loss till härlig musik. Ren konditionsträning som utförs helt på din egen nivå. Passar allt från nybörjare till erfarna. Förberedelser och info av inställningar sker 15 minuter innan passet startar.
Boka pass

tisdag 28/01 kl 19:00-20:00

YOGA

Ledare: Jennie Ekberg     Lokal: Annexet     Platser kvar: 1
Ett skönt och meditativt yogapass där medveten andning, balans och styrka kombineras med klassiska yoga-positioner i ett härligt flöde. Perfekt komplement till dig som tränar hårt. Passar alla nivåer, oavsett om du är nybörjare eller har utövat yoga tidigare.
Boka reservplats nr: 6 >

tisdag 28/01 kl 19:00-20:00

INTERVALLPASS

Ledare: Lisa Andersson     Lokal: Plutonen     FULLBOKAD
I detta pass blandar vi styrke- och konditionsövningar i olika upplägg från gång till gång. Vi använder oss av både redskap och vår egen kroppsvikt. Du bestämmer vilken nivå du vill träna på och kör efter dina förutsättningar. Tillsammans peppar vi och hejar på varandra!

Närmaste dygnets träningspass

Extrapass:HIIT
med Camilla Elm
2020-01-26
09:30-10:30

Ett högintensivt träningspass där vi kommer att arbeta i 30 sek långa intervaller följt av 15 sek lång vila. Ett pass som passar alla då du styr intensiteten utifrån din dagsform och dina förutsättningar.

Boka pass
PILATES
med Kristina Svensson
2020-01-26
17:30-18:30

Pilates enligt Stotts metod på matta är en skonsam, mjuk och effektiv styrketräning. Fokus ligger på de små musklerna närmast leder och skelett som man inte kommer åt vid snabba, stora rörelser. Passar alla. Fungerar lika bra som rehab som ett komplement till ordinarie träning. Inga förkunskaper krävs, dock måste man klara av att vara på golvet. Avslutas med ca 10 min stretching.

Boka reservplats >
ROGERS INTERVALLER
med Roger Didrick
2020-01-26
18:00-19:40

Egen uppvärmning innan passet. 2 varv av härlig intervallträning! 20 stationer styrka och 20 stationer kondition! 40 minuter på varje varv. Svett, flås och muskler! Du kör givetvis efter din egen kondition och styrka.

Boka reservplats >

Vecka 4

måndag 20/1

Eksjö kommun - Cilla Hedin- EJ BOKBAR

06:45 – 07:30

Marie Larsson

SENIOR STATION

09:30 – 10:30

Emma Rokäll

Info

DANS / INTERVALL - Start senare i februari

17:00 – 18:15

Emma Rokäll

ONE MORE

17:30 – 18:30

Cecilia Fridh

Info

CYKEL 60

18:30 – 19:30

Elin Sixtensson

Info
tisdag 21/1

MAMMATRÄNING

13:30 – 14:30

Elin Bergqvist

Info

KETTLEBELL TEKNIKPASS

17:00 – 17:30

Dennis Jakobsson

Info

KETTLEBELL STYRKEPASS

17:30 – 18:00

Dennis Jakobsson

Info

CYKEL 45

18:00 – 18:45

Jennie Ekberg

Info

GYMINTRO

18:00 – 19:00

David Windisch

Info

YOGA

19:00 – 20:00

Jennie Ekberg

Info

INTERVALLPASS

19:00 – 20:00

Lisa Andersson

Info
onsdag 22/1

Extrapass: CIRKELFYS

06:40 – 07:30

Jennie Elm

Info

OL Gymnasiet EJ BOKBAR

08:00 – 09:00

Cecilia Bergander

SENIOR CYKEL

10:00 – 11:00

Gunnar Karlsson

Info

GRÖNA CIRKELN

12:00 – 13:00

Roland Fridholm

Info

DANSTABATA

17:30 – 18:30

Maja Ottosson

Info

STYRKEINTERVALLER

18:00 – 19:00

Marie Larsson

Info
torsdag 23/1

OL Gymnasiet EJ BOKBAR

08:00 – 09:00

Cecilia Bergander

SENIOR STATION

11:00 – 12:00

Elin Bergqvist

Info

Extrapass: CIRKELTRÄNING

17:00 – 18:00

Jennie Elm

Info

CYKEL

19:00 – 20:00

Karolina Persson

Info
fredag 24/1

PILATES

08:30 – 09:30

Kristina Svensson

Info

SENIOR DANS

11:00 – 12:00

Maja Ottosson

Info

STORA CIRKELN med intro för nya 16:45

17:00 – 18:15

Jennie Ekberg

Info
lördag 25/1

GRAVIDTRÄNING

09:00 – 10:00

Karin Henning

Info

ROGERS RÖVARPASS

10:00 – 11:00

Roger Didrick

Info
söndag 26/1

Extrapass:HIIT

09:30 – 10:30

Camilla Elm

Boka pass

PILATES

17:30 – 18:30

Kristina Svensson

Boka reservplats

ROGERS INTERVALLER

18:00 – 19:40

Roger Didrick

Boka reservplats