Nikaro gym & rehab Nikaro gym & rehab

För hela kroppen

GRUPPTRÄNING 2019

Vår GRUPPTRÄNING  kommer även i höst att variera för varje vecka beroende på tillgång på ledare. Vissa pass kommer att köras kontinuerligt samma tid varje vecka medan andra körs varannan vecka eller dyker upp som happeningpass.

 

Alla pass ingår i medlemskapet, men även du som inte är medlem kan boka in dig som alla andra. Då köper du en 5 eller 10-tagg som också ger dig också möjlighet att träna på egen hand i gymmet. Receptionen hjälper dig med info om dina olika möjligheter.

Hösten 2019

MÅNDAGAR

09:30-10:30 SENIOR STATION Emma
För 60+. Här jobbar vi i 6 olika stationer för varje gång. Vi jobbar med kondition, styrka och inte minst rörlighet. Passet är upplagt så att du själv kan anpassa hur mycket du ger på varje station. 2 varv tar vi oss igenom tillsammans. Välkommen!
17:00-18:15 DANS/INTERVALL 75 min Emma
Detta är en dansform som passar alla – oavsett tidigare danskunskaper. Vi jobbar med enkel koreografi till olika musikstilar. Allt från Salsa, Latino till hiphop och pop. I mitten av passet jobbar vi igenom 10 styrkeövningar, därav 75 minuter. Hela kroppen och knoppen får en härlig genomkörare. Målet med passet är att du ska få upp puls , mungipor och känsla till en högre nivå. Välkommen!
17:30-18.30 ONE MORE i TERRÄNGLÅDAN Cecilia
Under ett One-more pass tränar vi hela kroppen med både styrka och kondition. Redskapen vi använder i träningen varierar och är bland annat skivstänger, medicinbollar, hoppboxar, däck, sandsäckar, Kettlebells. Även upplägget, i vilken följd och hur länge vi gör övningar är olika från pass till pass.
18:30-19:30 CYKEL 60 Elin
Ett pass som utmanar din kondition så väl som dina muskler. Passet är upplagt i form av olika tidsintervaller och varierande takter med skiftande belastning. Fokus ligger på fartlek varvat med tyngre moment. Prestationsnivån är individuell, så erfaren som nybörjare, passet är något för alla!

TISDAGAR

09:30-10:30 SENIOR STATION Emma
För 60+. Här jobbar vi i 6 olika stationer för varje gång. Vi jobbar med kondition, styrka och inte minst rörlighet. Passet är upplagt så att du själv kan anpassa hur mycket du ger på varje station. 2 varv tar vi oss igenom tillsammans. Välkommen!
18:00-19:00 ONE MORE i TERRÄNGLÅDAN Erik
Under ett One-more pass tränar vi hela kroppen med både styrka och kondition. Redskapen vi använder i träningen varierar och är bland annat skivstänger, medicinbollar, hoppboxar, däck, sandsäckar, Kettlebells. Även upplägget, i vilken följd och hur länge vi gör övningar är olika från pass till pass.
18:00-18:45 CYKEL 45 Jennie Ekberg
Ett energifyllt och effektivt cykelpass med full fart. Under 45 min trampar vi loss till härlig musik. Ren konditionsträning som utförs helt på din egen nivå. Passar allt från nybörjare till erfarna. Om du vill ha instruktioner på inställningarna, kom 5 min innan.
18:15-19:15 STYRKEINTERVALLER Marie
Rakt och teknikenkelt pass med hög energi. Passet ger dig en riktig genomkörare för både styrka och kondition. Självklart kan du anpassa träningen efter din dagsform, men förvänta dig drivande musik och maximal pepp!
19.00-20:00 YOGA Jennie Ekberg
Ett skönt och meditativt yogapass där medveten andning, balans och styrka kombineras med klassiska yoga-positioner i ett härligt flöde. Perfekt komplement till dig som tränar hårt. Passar alla nivåer, oavsett om du är nybörjare eller har utövat yoga tidigare.

ONSDAGAR

10:00-11:00 CYKEL SENIOR Gunnar
Cykelpass där du anpassar ansträngningen efter egen förmåga och vilja.
12:00-13:00 GRÖNA CIRKELN Roland
Vi börjar med uppvärmning till musik i Plutonen 8-10 minuter. Fortsätter i Majoren och Översten med cirkelträning 2 varv i de 9 Gym80-maskinerna + ytterligare 9 stationer. Jobbar på varje station i 45 sek och vilar 15 sek. Ett lätt och skönt Mitt-På-Dagen-Pass!
18:00-19:00 STYRKEINTERVALLER Marie
Rakt och teknikenkelt pass med hög energi. Passet ger dig en riktig genomkörare för både styrka och kondition. Självklart kan du anpassa träningen efter din dagsform, men förvänta dig drivande musik och maximal pepp!
19:00-20:00 CYKEL INTERVALL Camilla
Ett pass där vi arbeta i olika långa tidsintervaller. Passet passar alla då det är du som bestämmer ditt tempo och motstånd utifrån dina förutsättningar och din dagsform.

TORSDAGAR

18:00-19:00 INTERVALL PULS/STYRKA Sofie
Enkel och effektiv intervallträning där vi blandar övningar med endast kroppen som redskap och övningar med lättare vikter/redskap. Hela kroppen jobbas igenom och både styrka och kondition inkluderas.
19:15-20:15 ONE MORE Sofie
Under ett One More-pass tränar vi hela kroppen med både styrka och kondition. Redskapen vi använder i träningen varierar och är bland annat skivstänger, medicinbollar, hoppboxar, däck, sandsäckar, Kettlebells. Välkommen till One More-teamet!

FREDAGAR

08:30-09:30 PILATES Kristina
Pilates enligt Stotts metod på matta är en skonsam, mjuk och effektiv styrketräning. Fokus ligger på de små musklerna närmast leder och skelett som man inte kommer åt vid snabba, stora rörelser. Passar alla. Fungerar lika bra som rehab som ett komplement till ordinarie träning. Inga förkunskaper krävs, dock måste man klara av att vara på golvet. Avslutas med ca 10 min stretching.
17:00-18:15 STORA CIRKELN Roland Obs! Startar senare i september när nya maskiner anlänt
Cirkelträning i maskiner för styrka och kondition. Vi kör 2 varv i 25 stationer i norra delen av gymmet. 45 sek arbete – 15 sek vila. 50 min effektiv tid träning. Lägg till några min i uppvärmning och nedvarvning så är vi uppe i dryga timman innan vi är klara. Välkommen till ett gött “inför-helgen-pass”!

EJ KONTINUERLIG GRUPPTRÄNING. Se tillfällen på hemsidans veckoschema.

YOGA Karin
En yogaklass där vi gör positioner i flöden med fokus på närvaro och medvetenhet. Ge dig själv den här klassen för att börja dagen på ett skönt sätt.
SOMA MOVE Karin
SOMA MOVE® är en konceptklass där vi med kroppen som belastning utför rörelser i ett flöde och där fokus är att kroppen ska arbeta i harmoni med andningen. Vi tränar styrka, kondition, explosivitet, rörlighet och koordination. Ett allt-i-ett-pass!
AFRO Karin
Jag brukar säga att afro är en dansform som passar alla – oavsett tidigare danskunskaper. Vi utför lätta och tillåtande rörelser där det handlar om att släppa på spänningar och att röra sig till skön musik med härligt gung. Målet med klassen är att du ska få upp puls och mungipor till en högre nivå. Hoppas att du vill avnjuta en härlig träningstimme tillsammans med mig.
INNER STRENGTH Karin
En klass som stärker inifrån och ut! Klassen består av tre delar: core, gymnastik och yoga.+
POWER BANDS Karin
Med hjälp av starka gummiband utmanar vi både puls och styrka. Passar dig som gillar gruppträning eller dig som letar nya övningar att göra i din hemträning eller på gymmet!
CYKEL CIRKEL Camilla
Ett kombinerat styrke- och konditionspass där vi kommer att varva konditionsträning på cykeln med olika kroppsviktsövningar. Ett pass som passar alla, då det är du som bestämmer tempo utifrån dina förutsättningar och din dagsform. Ett perfekt pass för dig som gillar cirkelträning och cykel. (Vi använder vanliga skor)
CIRKELFYS Jennie Elm
I olika tidsbestämda block arbetar vi oss igenom övningar som utmanar såväl styrka och kondition som rörlighet. Tempot bestämmer du själv och alternativ ges för att passa allas mål och förutsättningar.
TABATA Jennie Elm
Enkel och effektiv intervallträning där vi blandar övningar med endast kroppen som redskap och övningar med lättare vikter/redskap. Hela kroppen jobbas igenom och både styrka och kondition inkluderas.

Håll ögon öppna för vår info på hemsidan där du som medlem kan boka dig. Är du inte medlem har du möjlighet att 2 timmar före respektive varje pass se om det finns platser kvar. Då är du välkommen att deltaga och betalar en engångsavgift, 110:- inomhus och 100:- utomhus.

 

 

 

 

 

 

Närmaste dygnets träningspass

SENIOR STATION
med Emma Rokäll
2019-10-15
09:30-10:30

För 60+. Här jobbar vi i 6 olika stationer för varje gång. Vi jobbar med kondition, styrka och inte minst rörlighet. Passet är upplagt så att du själv kan anpassa hur mycket du ger på varje station. 2 varv tar vi oss igenom tillsammans. Välkommen!

Boka reservplats >
CYKEL 45
med Jennie Ekberg
2019-10-15
18:00-18:45

Ett energifyllt och effektivt cykelpass med full fart. Under 45 min trampar vi loss till härlig musik. Ren konditionsträning som utförs helt på din egen nivå. Passar allt från nybörjare till erfarna. Om du vill ha instruktioner på inställningarna, kom 5 min innan.

Boka reservplats >
GYMINTRO
med Annan
2019-10-15
18:00-19:00

Här får du en genomgång utav hela gymmet. Alla maskiner och utrymmen. David Windisch som är PT tar dig runt och visar allt du behöver veta för att själv komma igång med träningen i gymmet. Välkommen!

Boka pass
Styrkeintervaller
med Marie Larsson
2019-10-15
18:15-19:15

Rakt och teknikenkelt pass med hög energi. Passet ger dig en riktig genomkörare för både styrka och kondition. Självklart kan du anpassa träningen efter din dagsform, men förvänta dig drivande musik och maximal pepp!

Boka reservplats >
YOGA
med Jennie Ekberg
2019-10-15
19:00-20:00

Ett skönt och meditativt yogapass där medveten andning, balans och styrka kombineras med klassiska yoga-positioner i ett härligt flöde. Perfekt komplement till dig som tränar hårt. Passar alla nivåer, oavsett om du är nybörjare eller har utövat yoga tidigare.

Boka reservplats >

Vecka 42

måndag 14/10

Eksjö kommun - Cilla Hedin- EJ BOKBAR

06:45 – 07:30

Marie Larsson

SENIOR STATION

09:30 – 10:30

Emma Rokäll

Info

DANS / INTERVALL 75 min

17:00 – 18:15

Emma Rokäll

Info

One More

17:30 – 18:30

Cecilia Fridh

Info

CYKEL 60

18:30 – 19:30

Elin Sixtensson

Info
tisdag 15/10

SENIOR STATION

09:30 – 10:30

Emma Rokäll

Boka reservplats

CYKEL 45

18:00 – 18:45

Jennie Ekberg

Boka reservplats

GYMINTRO

18:00 – 19:00

Annan

Boka pass

Styrkeintervaller

18:15 – 19:15

Marie Larsson

Boka reservplats

YOGA

19:00 – 20:00

Jennie Ekberg

Boka reservplats
onsdag 16/10

Dans- Eksjö Gymnasium - EJ BOKBAR

09:00 – 10:00

Emma Rokäll

Cykel Senior

10:00 – 11:00

Gunnar Karlsson

Boka pass

Gröna Cirkeln

12:00 – 13:00

Roland Fridholm

Boka reservplats

Styrkeintervaller

18:00 – 19:00

Marie Larsson

Boka reservplats

CYKEL-INTERVALL

19:00 – 20:00

Camilla Elm

Boka reservplats
torsdag 17/10

Extrapass: CIRKELFYS

06:40 – 07:30

Jennie Elm

Boka pass

Intervall Puls/Styrka

18:00 – 18:45

Sofie Olander

Boka reservplats

ONE MORE

19:15 – 20:15

Sofie Olander

Boka reservplats
fredag 18/10

PILATES

08:30 – 09:30

Kristina Svensson

Info

Extra pass Rogers Intervaller

16:45 – 18:15

Roger Didrick

Info
lördag 19/10

Extrapass: TABATA

10:00 – 11:00

Jennie Elm

Info
söndag 20/10

CYKEL-CIRKEL

10:00 – 11:15

Camilla Elm

Info