Nikaro gym & rehab Nikaro gym & rehab

För hela kroppen

GRUPPTRÄNING 2022

All gruppträning ingår i medlemskapet, men även du som inte är medlem kan boka in dig som alla andra. Då köper du en 5 eller 10-tagg som också ger dig möjlighet att träna på egen hand i gymmet. Receptionen hjälper dig med info om dina olika möjligheter. Nedan följer de aktuella passen som erbjuds, det finns även happeningpass som är pass som inte är schemalagda veckovis utan vid enstaka tillfällen.

 

INTERVALLPASS

I detta pass blandar vi styrke- och konditionsövningar i olika upplägg från gång till gång. Men det är alltid hög puls, intensivt och svettigt! Vi använder oss av både redskap och vår kroppsvikt. Var med och kör efter din förmåga, tillsammans peppar vi och hejar på varandra!

 

Instruktör

Lisa Andersson

 

PULS/STYRKA

Här jobbar vi med hela kroppen. Vi kommer mestadels använda oss av kroppsvikten men också lite vikter. Passen varierar från gång till gång men svettigt kommer det bli. Du bestämmer själv hur mycket du känner att du orkar och passet passar ny som erfaren. Nu kör vi!

 

Instruktör

Elin Rylander

Jennie Elm

Ebba Jansson

 

BOX

Ett allsidigt pass där det tränas uthållighet, styrka, explosivitet, rörlighet, balans och kondition. Räkna med att laddas med en endorfinkick. Krävs inga förkunskaper, utrustning finns att låna. Träningen sker i par, turas om att slå/sparka och hålla. Du finner en kompis på plats. Passet är svettigt och roligt, perfekt för dig som gillar lite tuffare tag.

 

Instruktör

Jennie Sander

 

YOGA

Ett skönt och meditativt yogapass där medveten andning, balans och styrka kombineras med klassiska yoga-positioner i ett härligt flöde. Perfekt komplement till dig som tränar hårt, eller vill få ett lugnare träningspass. Passar alla nivåer, oavsett om du är nybörjare eller har utövat yoga tidigare.

Instruktör

Jennie Sander

 

CYKEL 45

Ett energifyllt och effektivt cykelpass med full fart. Under 45 min trampar vi loss till härlig musik. Ren konditionsträning som utförs helt på din egen nivå. Passar allt från nybörjare till erfarna.

 

Instruktör

Jennie Sander

 

CYKEL

Ett fartfyllt cykelpass på 60 minuter där vi utmanar både flås och muskler. Till blandad musik jobbar vi med olika tempoväxlingar och styrkenivåer. Passet går att anpassa efter egen förmåga och du väljer själv vilken växel du vill ligga på. Nybörjare som erfaren, här finns något för alla!

 

Instruktör

Karolina Persson 

 

ONE MORE

Under ett One More-pass tränar vi hela kroppen med både styrka och kondition. Redskapen vi använder i träningen varierar. Välkommen till One More-teamet!

OBS: krävs förkunskaper kring hantering av skivstång

 

Instruktör

Sofie Olander

Jens Jönsson & Karin Gerdås

 

KETTLEBELL STYRKA & TEKNIK

Ett kettlebellpass där du arbetar med hela kroppen i olika kombinationsövningar. Övningarna går att anpassa efter dina förutsättningar, här finns något för både nybörjare och erfarna kettlebellutövare.

Vi kommer även gå igenom olika övningar och tekniker med kettlebell. I ett lugnt tempo får du chansen att gå igenom grunden inför det kommande styrkepasset. Passar både för nybörjare och erfarna kettlebellutövare.

 

Instruktör

Dennis Jakobsson

 

CORE

Core är ett pass där vi fokuserar på muskler i och kring bålen för att förbättra kroppskontroll i rörelse. Detta för att bli starkare i vår vardag men också för ökad styrka och kontroll i annan träning. Vi kommer utföra kroppsbelastande övningar med och utan redskap. Detta är träning som passar dig som nybörjare såväl som för dig med träningsvana.

 

Instruktör

Karin Henning

 

SENIOR STATION

För 60+. Vi jobbar i olika stationer och tidsintervaller. Kondition , styrka och rörlighet får sig en genomkörare. Vi har stor yta att röra oss på.

Varmt Välkommen!

 

Instruktör

Sara Hugosson

 

SENIOR STYRKA/KONDITION

Samling med gångstavar vid Terränglådan. Efter uppvärmning kör vi 40 minuter effektiv tid i 10 stationer. I varje styrkestation utförs 10 repetitioner sedan går man vidare. En station är stavgång en given sträcka.
Var och en jobbar utifrån sitt eget tempo. Efter 40 minuter blir det nedvarvning.

 

Instruktör

Roland Fridholm

 

SENIORCYKEL

Cykelpass för dig som är 60+ där du anpassar ansträngningen efter egen förmåga och vilja.

 

Instruktör

Gunnar Karlsson

 

FREDAGSCIRKELN

Cirkelträning i Terränglådan för styrka och kondition. Vi kör 2 varv i 18 stationer. 45 sek arbete – 15 sek vila. 36 min effektiv tid. Lägg till några min i uppvärmning och nedvarvning + introduktion, så är vi nästan uppe i timman innan vi är klara. Välkommen till ett gött ”inför-helgen-pass”!

Instruktör

Roland Fridholm

 

ROGERS RÖVARPASS

Egen uppvärmning före passet. Vi kör intensiv träning, styrka bara med kroppen och kondition emellan. Intervaller i pass om 6 st. Passet tar ungefär 45 minuter.

 

Instruktör

Roger Didrick