Nikaro gym & rehab Nikaro gym & rehab

För hela kroppen

GRUPPTRÄNING 2020

GRUPPTRÄNINGEN 2020  har i stort sett samma upplägg som tidigare. Du bokar dig tidigast 3 dygn på klockslaget före respektive pass. Vi har ett ordinarie veckoschema. Dessutom dyker det upp såväl happeningpass som gästledarpass.

All gruppträning ingår i medlemskapet, men även du som inte är medlem kan boka in dig som alla andra. Då köper du en 5 eller 10-tagg som också ger dig också möjlighet att träna på egen hand i gymmet. Receptionen hjälper dig med info om dina olika möjligheter.

SOMMAR 2020, mest uteträning i TERRÄNGLÅDAN (TL)

 

MÅNDAG
10:00-11:00 SENIOR STATION Emma (TL)
För 60+. Här jobbar vi i 6 olika stationer för varje gång. Vi jobbar med kondition, styrka och inte minst rörlighet. Passet är upplagt så att du själv kan anpassa hur mycket du ger på varje station. 2 varv tar vi oss igenom tillsammans. Välkommen!
19:00-20:00 INTERVALLPASS Lisa (TL)
I detta pass blandar vi styrke- och konditionsövningar i olika upplägg från gång till gång. Men det är alltid hög puls, intensivt och svettigt! Vi använder oss av både redskap och vår kroppsvikt. Ute i terränglådan finns plats för 20. Var med och kör efter din förmåga, tillsammans peppar vi och hejar på varandra!
19:00-20:00 CYKEL Karolina
Ett fartfyllt cykelpass på 60 minuter där vi utmanar både flås och muskler. Till blandad musik jobbar vi med olika tempoväxlingar och styrkenivåer. Passet går att anpassa efter egen förmåga och du väljer själv vilken växel du vill ligga på. Nybörjare som erfaren, här finns något för alla! Hoppa på så kör vi!

TISDAG
17:00-17:30 KETTLEBELL TEKNIKPASS Dennis
I detta pass kommer vi gå igenom olika övningar och tekniker med Kettlebell. I ett lugnt tempo får du chansen att gå igenom grunden inför det kommande styrkepasset. Passar både för nybörjare och erfarna Kettlebellutövare. Deltagande vid Styrkepasset sker via separat bokning.
17:30-18:00 KETTLEBELL STYRKEPASS Dennis
30 minuter Kettlebellpass där du arbetar med hela kroppen i olika kombinationsövningar. Övningarna går att anpassa efter dina förutsättningar, här finns något för både nybörjare och erfarna kettlebellutövare. Deltagande vid teknikpasset sker via separat bokning. Uppvärmning sker på egen hand innan passets början.
19:00-20:00 INTERVALLPASS Lisa (TL)
I detta pass blandar vi styrke- och konditionsövningar i olika upplägg från gång till gång. Vi använder oss av både redskap och vår egen kroppsvikt. Du bestämmer vilken nivå du vill träna på och kör efter dina förutsättningar. Tillsammans peppar vi och hejar på varandra!

ONSDAG
11:15-12:15 SENIORTRÄNING Maja (TL)

17:30-18:15 CYKEL Jennie S
Vid bra väder, lyfter vi ut cyklarna och kör utomhus. Ett energifyllt och effektivt cykelpass med full fart. Under 45 min trampar vi loss till härlig musik. Ren konditionsträning som utförs helt på din egen nivå. Passar allt från nybörjare till erfarna. Förberedelser och info av inställningar sker 15 minuter innan passet startar.
17:30-18:30 DANSTABATA Maja (TL)
Passet bjuder på en riktig genomkörare där vi arbetar med flås, rörlighet och styrka. Till skillnad från det vanliga danspasset arbetar vi med ett rörelsesegment i taget i ett tabataupplägg. Varje övning har tre olika växlar där du efter egen förmåga kan växla upp eller ner i intensitet och svårighetsgrad. Rörelserna är hämtade ifrån olika dansstilar och utförs till medryckande musik. Passet startar med en uppvärmning och avslutas med nedvarvning, däremellan sätter du själv ribban.
18:40-19:40 YOGA Jennie S (TL)
Ett skönt och meditativt yogapass där medveten andning, balans och styrka kombineras med klassiska yoga-positioner i ett härligt flöde. Perfekt komplement till dig som tränar hårt. Passar alla nivåer, oavsett om du är nybörjare eller har utövat yoga tidigare.

TORSDAG
18:00-19:00 STYRKEINTERVALLER Marie
Rakt och teknikenkelt pass med hög energi. Passet ger dig en riktig genomkörare för både styrka och kondition. Självklart kan du anpassa träningen efter din dagsform, men förvänta dig drivande musik och maximal pepp!

FREDAG
08:30-09:30 PILATES Kristina
Pilates enligt Stotts metod på matta är en skonsam, mjuk och effektiv styrketräning. Fokus ligger på de små musklerna närmast leder och skelett som man inte kommer åt vid snabba, stora rörelser. Passar alla. Fungerar lika bra som rehab som ett komplement till ordinarie träning. Inga förkunskaper krävs, dock måste man klara av att vara på golvet. Avslutas med ca 10 min stretching.
11:00-12:00 SENIOR DANS Maja
Ett senior-danspass med fokus på rörelseglädje och energi. Passet innehåller styrka, rörlighet och balans såväl som puls och koordination. Vi arbetar till svängig musik och rör oss på ett prestigelöst och lekfullt sätt. Timmen börjar med en skonsam uppvärmning och avslutas med en avslappning för att komma i balans inför helgen. Däremellan rör vi oss efter egen förmåga. Välkomna!
17:30-18:30 FREDAGSFYS Maja (TL)
Det perfekta avslutet på veckan innan fredagsmyset, nämligen fredagsfyset. Vi startar passet med en gemensam uppvärmning och avslutar med stretch. I huvuddelen av passet arbetar vi igenom hela kroppen på 20 Boot camp-inspirerade stationer där kondition, styrka, flexibilitet och uthållighet står i fokus. Vi kör 2 varv med en minuts vila emellan rundorna. Alla övningar går att anpassa för att passa just din träningsnivå, du sätter dina egna gränser och vi peppar varandra till att orka lite mer. Handskar samt sunt förnuft rekommenderas när du deltar i detta pass. Varmt välkommen!

EJ KONTINUERLIG GRUPPTRÄNING. Se tillfällen på hemsidans veckoschema.

ROGERS INTERVALLER Roger (TL)
Egen uppvärmning före passet 2 varv av härlig intervallträning! 20 stationer styrka och 20 stationer kondition! 40 minuter på varje varv. Svett, flås och muskler! Du kör givetvis efter din egen kondition och styrka.
ROGERS RÖVARPASS Roger (TL)
Egen uppvärmning före passet. Vi kör intensiv träning, styrka bara med kroppen och kondition emellan. Intervaller i pass om 6 st. Passet tar ungefär 40 minuter.
HELGCIRKEL Roland (TL)
Cirkelträning ute för styrka och kondition. Vi kör 2 varv i 20 stationer och använder redskap ur Terränglådan. 45 sek arbete – 15 sek vila. 40 min effektiv tid träning. Lägg ett antal minuter i uppvärmning och nedvarvning så är vi härligt genomtränade inom en timma. Ta gärna handskar och du, vi håller avstånd! Välkommen!

Håll ögon öppna för vår info på hemsidan där du som medlem kan boka dig. Är du inte medlem har du möjlighet att 2 timmar före respektive varje pass se om det finns platser kvar. Då är du välkommen att deltaga och betalar en engångsavgift, 110:- inomhus och 100:- utomhus.

 

 

 

 

 

 

Vecka 27

måndag 29/6

SENIOR STATION

10:00 – 11:00

Emma Rokäll

Info

HAPPENINGPASS: INTERVALL MIX med vikter

17:00 – 18:00

Emma Rokäll

Info

Jennie ESIK barngrupp Terränglådan

18:00 – 19:00

Jennie Sander

INTERVALLPASS

19:00 – 20:00

Lisa Andersson

Info

INTERVALL VID REGN

19:00 – 20:00

Lisa Andersson

tisdag 30/6

PILATES

08:30 – 09:30

Kristina Svensson

Info

KETTLEBELL TEKNIK

17:00 – 17:30

Dennis Jakobsson

Info

KETTLEBELL STYRKA

17:30 – 18:00

Dennis Jakobsson

Info

INTERVALLPASS

19:00 – 20:00

Lisa Andersson

Info
onsdag 1/7

DANSTABATA

17:30 – 18:30

Maja Ottosson

Info

CYKEL 45 - UTE

17:30 – 18:15

Jennie Sander

Info

One More - Terränglådan

20:00 – 21:00

Erik Stridh

Info
torsdag 2/7

STYRKEINTERVALLER inställt

18:00 – 19:00

Marie Larsson

fredag 3/7

PILATES

08:30 – 09:30

Kristina Svensson

Info

SENIORDANS inställt

11:00 – 12:00

Maja Ottosson

FREDAGFYS UTOMHUS

17:40 – 18:40

Maja Ottosson

Info
lördag 4/7

Öppen uteträning för alla, Terränglådan Sjöängen. Icke medlem swishar engångsavgift.

10:00 – 12:00

Annan

söndag 5/7