Nikaro gym & rehab Nikaro gym & rehab

För hela kroppen

GRUPPTRÄNING

Vår GRUPPTRÄNING i höst kommer att variera för varje vecka beroende på tillgång på ledare. Vissa pass kommer att köras kontinuerligt samma tid varje vecka medan andra körs varannan vecka eller dyker upp då och då.

 

Alla pass ingår i medlemskapet, men även du som inte är medlem kan boka in dig som alla andra. Då köper du ett aktivitetskort eller 5-kort/10-kort. De sistnämnda ger dig också möjlighet att träna på egen hand i gymmet. Receptionen hjälper dig med info om dina olika möjligheter.

 

FASTA PASS UNDER HÖSTEN 2017:

M å n d a g
09:30-10:30 Senior (Emma)
Ett roligt pass med kondition, styrka och rörlighet för ålder 60+.

T i s d a g
17:30-18:30 Core, varannan vecka (Karin)
Core är ett pass där vi fokuserar på muskler i och kring bålen för att förbättra kroppskontroll i rörelse. Detta för att bli starkare i vår vardag men också för ökad styrka och kontroll i annan träning. Vi kommer utföra kroppsbelastande övningar med och utan redskap. Detta är träning som passar dig som nybörjare såväl som för dig med tidigare träningsvana.

19:00-20:00 Cykel, varannan vecka (Karolina)
Ett cykelpass där vi tillsammans tar oss fram genom fartfyllda raksträckor och utmanande backar i olika tempo och intervaller.

O n s d a g
12:00-13:00 Gröna Cirkeln (Roland)
Ett härligt lunchpass för styrka, stabilitet och kondition som består av träning i 45-sekunders-intervaller samt uppvärmning och nedvarvning. Efter uppvärmning i Plutonen fortsätter vi i Majoren och jobbar i våra sköna Gym80-maskiner med flera.

18:00-19:00 Cykel Intervall (Linda/Hanna)
Ett fartfyllt cykelpass upplagt i intervallform. Allt ifrån korta snabba intervaller till lite tyngre och längre. Effektivt pass med mycket energi!

T o r s d a g
10:00-11:00 Senior (Paul)
Du tränar rörlighet, styrka och kondition på ett effektivt och roligt sätt i grupp. Alla övningar kan anpassas utefter dina förutsättningar, de går att förenkla eller göra det tuffare, därför kan alla vara med!

18:30-19:15 Tabata (Sofie)
Intervaller med 20 sekunder arbete vila 10 sek. Styrka och kondition i en härlig blandning.

F r e d a g
12:00-13:00 + 15:30-16:30 One More (Oskar)
Högintensivt pass där vi blandar många olika redskap som bl.a skivstång, kettlebell, medicinboll m.m. Varierad träning med en mix av styrka, uthållighet och mobilitet. Varje fredag är det nytt pass och det ena är aldrig det andra likt. One more passar alla och vi anpassar de olika övningarna vid behov. Är du sugen på att lyfta, springa, hoppa och svettas tillsammans i ett gäng där alla pushar varandra till one more, är det här något för dig!

16:30-17:30 Hatha Yoga (Kristin)
En dynamisk yoga klass som hjälper dig att bli starkare, smidigare och bättre förutsatt att klara den dagliga stress som vi utsätter kroppen för. Samtidigt bidrar yogan till harmoni mellan kropp och själ.

16:30-18:00 Stora Cirkeln (Roland)
Styrka- och konditionsträning i 30 gymstationer. Vi kör 2 varv och jobbar 45 sek på varje station. En härlig intervallträning med mycket bra träningseffekt. Du bestämmer din egen insats.
OBS INTRO FÖR DIG SOM ÄR NY, KL 16:15!

S ö n d a g
18:00-19:30 Intervall Styrka och Kondition (Roger)
2 varv av härlig intervallträning! 20 stationer styrka och 20 stationer kondition! Svett, flås och muskler!

 

TILLFÄLLIGA PASS UNDER HÖSTEN 2017:

Powerbands (Karin)
Med hjälp av starka gummiband utmanar vi både puls och styrka. Passar dig som gillar gruppträning eller dig som letar nya övningar att göra i din hemträning eller på gymmet!

Yoga (Karin)
En yogaklass med fokus på flöden och energi som ger en möjlighet till rörlighetsträning. Inga förkunskaper krävs.

Rip (Hanna)
Rip, ett pass med fokus på balans, styrka och flexibilitet samt ett och annat pulstopp! Med Rip-banden använder vi kroppen som eget motstånd!

Rogers Rövarpass (Roger)
Vi kör intensiv träning, styrka bara med kroppen och kondition emellan. Intervaller i pass om 6 st. Passet tar ungefär 40 minuter.

 

 

 

Närmaste dygnets träningspass

Rogers Intervaller
med Roger Didrick
2018-02-25
18:00-19:45

2 varv av härlig intervallträning! 20 stationer styrka och 20 stationer kondition! Svett, flås och muskler!

Boka reservplats >

#nikaro

  • Kom till oss idag 1000 1400 Just nu r rekordethellip
  • Nikaro Gym sker nu nya receptionsmedarbetare Kolla in hemsidan wwwnikarorehabsehellip
  • Man blir s lycklig som coach nr man ser atthellip
  • Rogers Rvarpass och Karins Core Fullt s p ppet Hus!
  • Dagens Soma move bjd p lejon dlor pantrar och tekopparhellip
  • Cykelmontage p hg niv Nu rknar vi dagarna tills vihellip

Vecka 8

måndag 19/2

Senior

09:30 – 10:30

Emma Rokäll

Intervall - Nytt Pass!

11:00 – 12:00

Emma Rokäll

Powerband - Gästspel på Nikaro!

17:00 – 18:00

Karin Henning

tisdag 20/2

Core

17:30 – 18:30

Karin Henning

Yoga Basic

18:30 – 19:20

Kristin Xenos

onsdag 21/2

Cykel Senior

10:00 – 11:00

Gunnar Karlsson

Gröna Cirkeln

13:00 – 14:00

Roland Fridholm

Tabata mix EXTRA PASS

16:45 – 17:45

Sofie Olander

Cykel Intervall

17:30 – 18:30

Linda Forsman

Tabata mix

18:30 – 19:30

Sofie Olander

torsdag 22/2

RIp

17:30 – 18:30

Hanna Eskilson

Rogers Rövarpass

18:00 – 19:00

Roger Didrick

fredag 23/2

One More-OBS! Se beskrivning

12:00 – 12:45

Annan

One More- OBS! Se beskrivning

16:00 – 17:00

Annan

Hatha Yoga

16:15 – 17:15

Kristin Xenos

Stora Cirkeln (Intro 16:40)

17:00 – 18:00

Roland Fridholm

lördag 24/2
söndag 25/2

Rogers Intervaller

18:00 – 19:45

Roger Didrick

Boka reservplats