Nikaro gym & rehab Nikaro gym & rehab

För hela kroppen

GRUPPTRÄNING

Vår GRUPPTRÄNING  kommer även i vår att variera för varje vecka beroende på tillgång på ledare. Vissa pass kommer att köras kontinuerligt samma tid varje vecka medan andra körs varannan vecka eller dyker upp då och då.

 

Alla pass ingår i medlemskapet, men även du som inte är medlem kan boka in dig som alla andra. Då köper du en 5 eller 10-tagg som också ger dig också möjlighet att träna på egen hand i gymmet. Receptionen hjälper dig med info om dina olika möjligheter.

 

FASTA PASS UNDER HÖSTEN 2018:

M å n d a g
09:30-10:30 Senior Station (Emma)
Här jobbar vi igenom kropp och knopp. 6 olika stationer i 2 varv. 40/15 varv ett , och 45/15 varv två. Sedan går vi igenom kroppen med funktionella rörlighetsövningar , samt stretch. För dig som är 60+.
17:30-18:30 Intervall Mix (Emma)
Passet innehåller som det låter, intervaller i olika utföranden från vecka till vecka. Styrka, kondition, uthållighet samt rörlighet. 3 varv, varav 10 olika övningar per block. Gör det till ditt eget pass genom att själv välja hur tungt, vilket djup och tempo du vill ge i varje övning. Passar alla.
18:00-19:15 Cykel 75 (Linda)
Ett härligt cykelpass där vi under 75 min tar oss igenom både lugnare och mer intensiva partier. Vill du så ges du möjlighet till att utmana dig själv i både benstyrka, uthållighet och intensiva intervaller. Välkommen till ett glädjefyllt pass där energin och svetten får flöda!

T i s d a g
17:00-18:00 Cirkelträning (Jennie) utgår var tredje vecka
Klassisk cirkelträning där vi (utifrån egna förutsättningar) jobbar igenom hela kroppen på olika stationer. Både styrka, kondition och rörlighet inkluderas.
18:15-19:15 One More (Nicolas)

18:30-19:30 Hahta Yoga (Kristin, fram tills hon får barn okt/nov)
En yoga klass för alla med alternativ för lättare och svårare positioner. Med hjälp av yoga lär du känna din kropp, blir starkare och smidigare samtidigt som du skapar ro i själen. OBS: Passet är i Annexet som är en trappa ned på samma plan som huvudingången.

O n s d a g
10:00-11:00 Cykel Senior (Gunnar)
Cykelpass med varierande intensitet och tempo, möjlighet att anpassa ansträngning efter egen förmåga.
12:00-13:00 Gröna Cirkeln (Roland)
Ett härligt lunchpass för styrka, stabilitet och kondition som består av träning i 45-sekunders-intervaller samt uppvärmning och nedvarvning. Efter uppvärmning i Plutonen fortsätter vi i Majoren och jobbar i våra sköna Gym80-maskiner med flera.
18:00-19:00 Rogers Rövarpass (Roger, från 7/11)
Vi kör intensiv träning, styrka bara med kroppen och kondition emellan. Intervaller i pass om 6 st. Passet tar ungefär 40 minuter.
18:15-19:15 Core (Karin) jämna veckor
Core är ett pass där vi fokuserar på muskler i och kring bålen för att förbättra kroppskontroll i rörelse. Detta för att bli starkare i vår vardag men också för ökad styrka och kontroll i annan träning. Vi kommer utföra kroppsbelastande övningar med och utan redskap. Detta är träning som passar dig som nybörjare såväl som för dig med tidigare träningsvana.
18:15-19:15 SOMA MOVE® (Karin) udda veckor
SOMA MOVE® är en konceptklass där vi med kroppen som belastning utför rörelser i ett flöde och där fokus är att kroppen ska arbeta i harmoni med andningen. Vi tränar styrka, kondition, explosivitet, rörlighet och koordination. Ett allt-i-ett-pass!

T o r s d a g
06:40-07:30 Tabata (Jennie)
Enkel och effektiv intervallträning där vi blandar övningar med endast kroppen som redskap och övningar med lättare vikter/redskap. Hela kroppen jobbas igenom och både styrka och kondition inkluderas.
09:30-10:30 Röda Cirkeln (Sofie)
Vi börjar med uppvärmning sedan kör vi stationsträning i den röda cirkeln (FuncGym), där vi varvar styrka och kondition. Du arbetar 45 Sek på varje station och vi kör 2 varv. Avslutas med rörlighet och stretch.
17:30-18:30 Tabata mix (Sofie)
Under detta pass kommer vi arbeta med olika tidsintervaller och övningar i en härligt mix! Vi arbetar främst med kroppen som redskap men vikter/redskap förekommer, vi jobbar genom hela kroppen med både styrka och kondition. Välkommen att svettas med mig!
18:00-19:00 Cykel (Camilla)
Ett pass där vi kämpar oss igenom tuffa uppförsbackar och utmanar vår kondition i olika typer av intervaller. Passet passar alla då du själv justerar motståndet efter dina förutsättningar och dagsform.

F r e d a g
17:00-18:00 Stora Cirkeln (Roland)
Stora Cirkeln. 40 stationer styrka och kondition. Så gott som alla maskiner i norra delen av vårt gym används. 45 sek arbete – 15 sek vila/förflyttning. 1 varv utan paus. Garanterat hög träningseffekt. Gött innan fredagsmyset!
OBS INTRO FÖR DIG SOM ÄR NY, KL 16:40!

 

TILLFÄLLIGA PASS UNDER HÖSTEN 2018:

 

 

 

 

 

Närmaste dygnets träningspass

Tyvärr finns det inga träningspass närmaste dygnet. Se veckoschemat för kommande pass.

#nikaro

  • TERRNGLDAN kls av fr vinterfrvaring Ett piggt skruvarlag fixade detta
  • Fruktat frmiddagsgng som just krt Deck of Cards Tjejerna mot
  • Vlkomna One Moredeltagare till dagens grymma pass Oskar o Nicolas
  • OBS! P sndag 2810 stnger vi gymmet mellan 14001800 Detta
  • Nu r det dags fr frsta WORKSHOPEN med Cecilia Frst

Vecka 46

måndag 12/11

Intervall Mix- Med Jennie Elm

17:30 – 18:30

Jennie Elm

Cykel 75

18:00 – 19:15

Linda Forsman

tisdag 13/11

Cirkelträning

17:00 – 18:00

Jennie Elm

One More

18:15 – 19:15

Nicolas Raimondo

onsdag 14/11

Cykel senior

10:00 – 11:00

Gunnar Karlsson

Gröna Cirkeln

12:00 – 13:00

Roland Fridholm

CORE

18:15 – 19:15

Karin Henning

Rogers Rövarpass

19:00 – 20:00

Roger Didrick

torsdag 15/11

TABATA

06:40 – 07:30

Jennie Elm

Röda Cirkeln

09:30 – 10:30

Sofie Olander

Tabata mix

17:30 – 18:30

Sofie Olander

Cykel - intervall

18:00 – 19:00

Linda Forsman

fredag 16/11

Stora Cirkeln (intro 16:40)

17:00 – 18:00

Roland Fridholm

lördag 17/11
söndag 18/11