Nikaro gym & rehab Nikaro gym & rehab

För hela kroppen

GRUPPTRÄNING

Vår GRUPPTRÄNING  kommer även i vår att variera för varje vecka beroende på tillgång på ledare. Vissa pass kommer att köras kontinuerligt samma tid varje vecka medan andra körs varannan vecka eller dyker upp då och då.

 

Alla pass ingår i medlemskapet, men även du som inte är medlem kan boka in dig som alla andra. Då köper du ett aktivitetskort eller 5-kort/10-kort. De sistnämnda ger dig också möjlighet att träna på egen hand i gymmet. Receptionen hjälper dig med info om dina olika möjligheter.

 

FASTA PASS UNDER VÅREN 2018:

M å n d a g
09:30-10:30 Senior (Emma)
Ett roligt pass med kondition, styrka och rörlighet för ålder 60+.
11:00-12:00 Intervall (Emma)
Vi inleder med uppvärmning. Sedan jobbar vi 45 sek ,och 15 sek vila. 10 olika enkla övningar med enbart vår egen kroppsvikt. Så alla kan vara med och anpassa efter eget tycke. Vi jobbar totalt 3 varv , varav vila emellan. Avslutar med härlig rörlighetsträning och stretch.
17:00-17.45 Rip (Paul)
In Rip 60 suspension training we train to motivational music including squatting, pressing, rowing, lunging, rotating, all being strenghthening and coordinated movements.
18:00-19:00 X-training (Paul)
X-training is a combination of Kettlebells, Medicine balls, Bosu, Rip 60 and bodyweight. We do interval training with 1 minute training and 30 seconds rest.
19:00-20:00 Cykel, varannan vecka (Karolina)
Ett cykelpass där vi tillsammans tar oss fram genom fartfyllda raksträckor och utmanande backar i olika tempo och intervaller.

T i s d a g
17:30-18:30 Core, varannan vecka (Karin)
Core är ett pass där vi fokuserar på muskler i och kring bålen för att förbättra kroppskontroll i rörelse. Detta för att bli starkare i vår vardag men också för ökad styrka och kontroll i annan träning. Vi kommer utföra kroppsbelastande övningar med och utan redskap. Detta är träning som passar dig som nybörjare såväl som för dig med tidigare träningsvana.
18:30-19:30 SOMA MOVE, varannan vecka (Karin)
SOMA MOVE® är en konceptklass där vi med kroppen som belastning utför rörelser i ett flöde och där fokus är att kroppen ska arbeta i harmoni med andningen. Vi tränar styrka, kondition, explosivitet, rörlighet och koordination. Ett allt-i-ett-pass!
18:30-19:20 Yoga Basic (Kristin)
En lättare yoga klass för alla utan krav på förkunskap eller vana av yoga. Med hjälp av yoga lär du känna din kropp, blir starkare och smidigare samtidigt som du skapar ro i själen. OBS: Passet är i Annexet som är en trappa ned på samma plan som huvudingången.

O n s d a g
10:00-11:00 Cykel Senior (Gunnar)
Cykelpass med varierande intensitet och tempo, möjlighet att anpassa ansträngning efter egen förmåga.
12:00-13:00 Gröna Cirkeln (Roland)
Ett härligt lunchpass för styrka, stabilitet och kondition som består av träning i 45-sekunders-intervaller samt uppvärmning och nedvarvning. Efter uppvärmning i Plutonen fortsätter vi i Majoren och jobbar i våra sköna Gym80-maskiner med flera.
18:30-19:30 Tabata mix (Sofie)
Under detta pass kommer vi arbeta med olika tidsintervaller och övningar i en härligt mix! Passet är något längre än förra terminen då vi kommer att utmana oss och öka intervallerna på vissa delar, välkommen att komma och svettas med mig!
18:00-19:00 Cykel Intervall (Linda/Hanna)
Ett fartfyllt cykelpass upplagt i intervallform. Allt ifrån korta snabba intervaller till lite tyngre och längre. Effektivt pass med mycket energi!

T o r s d a g
10:00-11:00 Senior (Paul)
Du tränar rörlighet, styrka och kondition på ett effektivt och roligt sätt i grupp. Alla övningar kan anpassas utefter dina förutsättningar, de går att förenkla eller göra det tuffare, därför kan alla vara med!
17:00-18:00 Kettlebell (Paul)
An hour kettlebell class where we do 30 min of technique training and 30 min of intense training. 1 minute of training and 30 seconds rest.
18:00-19.00 Rogers Rövarpass (Roger)

Vi kör intensiv träning, styrka bara med kroppen och kondition emellan. Intervaller i pass om 6 st. Passet tar ungefär 40 minuter.

 

F r e d a g
12:00-13:00 + 15:30-16:30 One More (Oskar)
Högintensivt pass där vi blandar många olika redskap som bl.a skivstång, kettlebell, medicinboll m.m. Varierad träning med en mix av styrka, uthållighet och mobilitet. Varje fredag är det nytt pass och det ena är aldrig det andra likt. One more passar alla och vi anpassar de olika övningarna vid behov. Är du sugen på att lyfta, springa, hoppa och svettas tillsammans i ett gäng där alla pushar varandra till one more, är det här något för dig!
16:30-17:30 Hatha Yoga, varannan vecka (Kristin)
En dynamisk yoga klass som hjälper dig att bli starkare, smidigare och bättre förutsatt att klara den dagliga stress som vi utsätter kroppen för. Samtidigt bidrar yogan till harmoni mellan kropp och själ.
17:00-18:00 Stora Cirkeln (Roland)
NYA Stora Cirkeln. 40 stationer styrka och kondition. Så gott som alla maskiner i norra delen av vårt gym används. 45 sek arbete – 15 sek vila/förflyttning. 1 varv utan paus. Garanterat hög träningseffekt. Gött innan fredagsmyset!
OBS INTRO FÖR DIG SOM ÄR NY, KL 16:40!

S ö n d a g
18:00-19:45 Intervall Styrka och Kondition (Roger)
2 varv av härlig intervallträning! 20 stationer styrka och 20 stationer kondition! Svett, flås och muskler!

 

TILLFÄLLIGA PASS UNDER VÅREN 2018:

Happeningpass (Camilla)
Olika pass som kan dyka upp lite varstans under veckan.
Powerbands (Karin)
Med hjälp av starka gummiband utmanar vi både puls och styrka. Passar dig som gillar gruppträning eller dig som letar nya övningar att göra i din hemträning eller på gymmet!
Yoga (Karin)
En yogaklass med fokus på flöden och energi som ger en möjlighet till rörlighetsträning. Inga förkunskaper krävs.
Rip (Hanna)
Rip, ett pass med fokus på balans, styrka och flexibilitet samt ett och annat pulstopp! Med Rip-banden använder vi kroppen som eget motstånd!

 

 

 

 

Närmaste dygnets träningspass

Löpning i Sjöängen och Rogers Rövarpass
med Roger Didrick
2018-04-26
18:00-19:30

Vi börjar passet med att springa i Sjöängen. Lite löpskolning och intervaller sedan avslutar vi passet med intensiv träning, styrka bara med kroppen och kondition emellan. Intervaller i pass om 6 st.

Boka pass

#nikaro

  • Passa p nsta vecka kr Sofie dubbla Tabata mix pass!
  • Hr str dom 14 st cyklar som vntar p att
  • Karin r p event med SOMA MOVE och inhmtar nya
  • Vrliga vindar friska Nu kr vi snart igng utomhus Du
  • One More fredagslunch! Gott jobbat allanikarogym wallball
  • Ett riktigt hrligt gng frn grdagens Seniorpass Dessa underbara kmpar
  • Passa p att gra din debut p One More nu

Vecka 17

måndag 23/4

Senior

09:30 – 10:30

Emma Rokäll

Intervall

11:00 – 12:00

Emma Rokäll

Cykel

19:00 – 20:00

Karolina Persson

tisdag 24/4

LÖPNING. OBS! även icke-medlem kan boka. Ingen kostnad!

18:00 – 19:15

Camilla Elm

Yoga Basic

18:30 – 19:20

Kristin Xenos

SOMA MOVE®

18:30 – 19:30

Karin Henning

onsdag 25/4

Cykel Senior

10:00 – 11:00

Gunnar Karlsson

Gröna Cirkeln

13:00 – 14:00

Roland Fridholm

Cykel Intervall

17:30 – 18:30

Linda Forsman

Tabata mix

18:30 – 19:30

Sofie Olander

torsdag 26/4

Löpning i Sjöängen och Rogers Rövarpass

18:00 – 19:30

Roger Didrick

Boka pass
fredag 27/4

One More

12:00 – 12:45

Oskar Fridholm

Boka pass

One More

16:00 – 17:00

Oskar Fridholm

Boka pass

Stora Cirkeln (Intro 16:40)

17:00 – 18:00

Roland Fridholm

Boka reservplats
lördag 28/4
söndag 29/4

Rogers Intervaller

18:00 – 19:45

Roger Didrick

Boka pass