Nikaro gym & rehab Nikaro gym & rehab

För hela kroppen

Vår GRUPPTRÄNING i höst kommer att variera för varje vecka beroende på tillgång på ledare. Vissa pass kommer att köras kontinuerligt samma tid varje vecka medan andra körs varannan vecka eller dyker upp då och då. Alla pass ingår i medlemskapet, men även du som inte är medlem kan boka in dig som alla andra. Då köper du ett aktivitetskort eller 5-kort/10-kort. De sistnämnda ger dig också möjlighet att träna på egen hand i gymmet. Receptionen hjälper dig med info om dina olika möjligheter.

 

FASTA PASS UNDER HÖSTEN 2017:

M å n d a g

09:00-10:00 Senior
Passet för alla 60 +. Alla kan vara med efter sin egna förutsättningar. Passet innehåller en blandning av styrka, rörlighet och kondition.

T i s d a g

17:30-18:30 Core, varannan vecka (Karin)
Core är ett pass där vi fokuserar på muskler i och kring bålen för att förbättra kroppskontroll i rörelse. Detta för att bli starkare i vår vardag men också för ökad styrka och kontroll i annan träning. Vi kommer utföra kroppsbelastande övningar med och utan redskap. Detta är träning som passar dig som nybörjare såväl som för dig med tidigare träningsvana.

19:00-20:00 Cykel, varannan vecka (Karolina)
Ett cykelpass där vi tillsammans tar oss fram genom fartfyllda raksträckor och utmanande backar i olika tempo och intervaller.

O n s d a g

12:00-13:00 Gröna Cirkeln (Roland)
Ett härligt lunchpass för styrka, stabilitet och kondition som består av träning i 45-sekunders-intervaller samt uppvärmning och nedvarvning. Efter uppvärmning i Plutonen fortsätter vi i Majoren och jobbar i våra sköna Gym80-maskiner med flera.

18:00-19:00 Cykel Intervall (Linda/Hanna)
Ett fartfyllt cykelpass upplagt i intervallform. Allt ifrån korta snabba intervaller till lite tyngre och längre. Effektivt pass med mycket energi!

T o r s d a g

18:30-19:15 Tabata (Sofie)
Intervaller med 20 sekunder arbete vila 10 sek. Styrka och kondition i en härlig blandning.

F r e d a g

12:00-13:00 + 15:30-16:30 One More (Oskar)
Högintensivt pass där vi blandar många olika redskap som bl.a skivstång, kettlebell, medicinboll m.m. Varierad träning med en mix av styrka, uthållighet och mobilitet. Varje fredag är det nytt pass och det ena är aldrig det andra likt. One more passar alla och vi anpassar de olika övningarna vid behov. Är du sugen på att lyfta, springa, hoppa och svettas tillsammans i ett gäng där alla pushar varandra till one more, är det här något för dig!

16:30-17:30 Hatha Yoga (Kristin)
En dynamisk yoga klass som hjälper dig att bli starkare, smidigare och bättre förutsatt att klara den dagliga stress som vi utsätter kroppen för. Samtidigt bidrar yogan till harmoni mellan kropp och själ.

16:30-18:00 Stora Cirkeln (Roland)
Styrka- och konditionsträning i 30 gymstationer. Vi kör 2 varv och jobbar 45 sek på varje station. En härlig intervallträning med mycket bra träningseffekt. Du bestämmer din egen insats.
OBS INTRO FÖR DIG SOM ÄR NY, KL 16:15!

S ö n d a g

18:00-19:30 Intervall Styrka och Kondition (Roger)
2 varv av härlig intervallträning! 20 stationer styrka och 20 stationer kondition! Svett, flås och muskler!

 

TILLFÄLLIGA PASS UNDER HÖSTEN 2017:

Powerbands (Karin)
Med hjälp av starka gummiband utmanar vi både puls och styrka. Passar dig som gillar gruppträning eller dig som letar nya övningar att göra i din hemträning eller på gymmet!

Yoga (Karin)
En yogaklass med fokus på flöden och energi som ger en möjlighet till rörlighetsträning. Inga förkunskaper krävs.

Rip (Hanna)
Rip, ett pass med fokus på balans, styrka och flexibilitet samt ett och annat pulstopp! Med Rip-banden använder vi kroppen som eget motstånd!

 

 

HÖSTENS LEDARE 

Närmaste dygnets träningspass

SOMA MOVE® (ingår ej i nikaros program och är därför öppet för ickemedlemmar)
med Karin Henning
2017-10-17
18:30-19:30

Detta pass ligger utanför nikaros program och erbjuds istället av Fysiokomp. Alla är dock välkomna för en kostnad på 70kr som betalas kontant eller med swish. Du bokar din plats via nikaros bokningssystem på hemsidan. SOMA MOVE® är en konceptklass där vi utför kroppsbelastande rörelser som sker i ett flöde med fokus på att kroppen ska arbeta i harmoni med andningen. Här tränas styrka, kondition, explosivitet, rörlighet och koordination. Ett allt-i-ett-pass!

Boka pass
Cykel
med Karolina Persson
2017-10-17
19:00-20:00

Ett cykelpass där vi tillsammans tar oss fram genom fartfyllda raksträckor och utmanande backar i olika tempo och intervaller.

Boka reservplats >
Gröna Cirkeln
med Roland Fridholm
2017-10-18
12:00-13:00

Ett härligt lunchpass för styrka, stabilitet och kondition som består av träning i 45-sekunders-intervaller samt uppvärmning och nedvarvning. Efter uppvärmning i Plutonen fortsätter vi i Majoren och jobbar i våra sköna Gym80-maskiner med flera.

Boka reservplats >

#nikaro

  • En flygande start fr Sofie i kvllens Tabata strength cardiohellip
  • Dags fr lunchpasset att steppa upp! Eftermiddagen gick ut hrthellip
  • Tillsammans blir vi starka! Nu lyfter vi ytterligare ngra snpp4hellip
  • Mnga undrar skert var vr KBexpert och PT Paul rhellip
  • En efterfrgad bnk har landat! Isolerad vning fr m bicepshellip
  • Se dr ja! Lasse r inne och tjuvtrnar infr morgondagenshellip
  • Start fr One More x 2 med Oskar idag 2hellip
  • Kristin Oskar Roland och Roger Resten av gruppledarstyrkan p Nikarohellip

Vecka 42

måndag 16/10

SENIOR. OBS Ny tid!

09:30 – 10:30

Emma Rokäll

Yoga

19:15 – 20:15

Kristin Xenos

tisdag 17/10

SOMA MOVE® (ingår ej i nikaros program och är därför öppet för ickemedlemmar)

18:30 – 19:30

Karin Henning

Boka pass

Cykel

19:00 – 20:00

Karolina Persson

Boka reservplats
onsdag 18/10

Gröna Cirkeln

12:00 – 13:00

Roland Fridholm

Boka reservplats

Cykel Intervall

18:00 – 19:00

Hanna Eskilson

Boka reservplats

Rogers rövarpass

18:00 – 19:00

Roger Didrick

Boka reservplats
torsdag 19/10

Tabata

18:30 – 19:15

Sofie Olander

Boka reservplats
fredag 20/10

One More

12:00 – 12:45

Oskar Fridholm

Boka reservplats

One More

15:30 – 16:30

Oskar Fridholm

Boka reservplats

Stora Cirkeln (Intro 16:15)

16:30 – 18:00

Roland Fridholm

Boka reservplats
lördag 21/10
söndag 22/10

Intervall Styrka o Kondition

18:00 – 19:45

Roger Didrick

Boka pass