Nikaro gym & rehab Nikaro gym & rehab

För hela kroppen

GRUPPTRÄNING

Vår GRUPPTRÄNING  kommer även i vår att variera för varje vecka beroende på tillgång på ledare. Vissa pass kommer att köras kontinuerligt samma tid varje vecka medan andra körs varannan vecka eller dyker upp då och då.

 

Alla pass ingår i medlemskapet, men även du som inte är medlem kan boka in dig som alla andra. Då köper du en 5 eller 10-tagg som också ger dig också möjlighet att träna på egen hand i gymmet. Receptionen hjälper dig med info om dina olika möjligheter.

 

FASTA PASS UNDER VÅREN 2019:

M å n d a g
09:30-10:30 Senior Station – Emma (Plutonen).
För 60+. Här jobbar vi i 6 olika stationer. Vi går igenom kondition, smidighet, styrka och inte minst rörlighet i olika varierande övningar. Alla gör det till sitt pass utifrån sin egen förmåga och dagsform.

17:00-18:00 Intervall Mix – Emma (Plutonen).
Passet innehåller som det låter , intervaller i olika utföranden från vecka till vecka. Styrka , kondition, uthållighet samt rörlighet. 3 varv , varav 10 olika övningar per block. Gör det till ditt eget pass genom att själv välja hur tungt , vilket djup och tempo du vill ge i varje övning. Passar alla.

T i s d a g
09:30-10:30 Senior Station – Emma (Plutonen).
För 60+. Här jobbar vi i 6 olika stationer. Vi går igenom kondition, smidighet, styrka och inte minst rörlighet i olika varierande övningar. Alla gör det till sitt pass utifrån sin egen förmåga och dagsform.

17:00-18:00 Cirkelträning – Jennie Elm (Plutonen).
Klassisk cirkelträning där vi (utifrån egna förutsättningar) jobbar igenom hela kroppen på olika stationer. Både styrka, kondition och rörlighet inkluderas.

18:00-18:45 Cykel 45 – Jennie Ekberg (Annexet).
Ett energifyllt och effektivt cykelpass med full fart. Under 45 min trampar vi loss till härlig musik. Ren konditionsträning som utförs helt på din egen nivå. Passar allt från nybörjare till erfarna. Om du vill ha instruktioner på inställningarna, kom 5 min innan.

18:15-19:15 Intervall Styrka – Marie (Plutonen).

Teknikenkelt pass med hög energi! För utmaning utöver det vanliga kan man använda viktskiva i intervallerna. Vi tränar styrka och kondition i härlig mix. Välkommen!

19:00-20:00 Yoga – Jennie Ekberg (Annexet).
Ett skönt och meditativt yogapass där medveten andning, balans och styrka kombineras med klassiska yoga-positioner i ett härligt flöde. Perfekt komplement till dig som tränar hårt. Passar alla nivåer, oavsett om du är nybörjare eller har utövat yoga tidigare.

O n s d a g
10:00-11:00 Cykel  Senior – Gunnar (Annexet).
Cykelpass där du anpassar ansträngningen efter egen förmåga och vilja.

12:00-13:00 Gröna Cirkeln – Roland (Majoren).
Vi börjar med uppvärmning till musik i Plutonen 8-10 minuter. Fortsätter med cirkelträning 2 varv i de 9 Gym80-maskinerna + ytterligare 9 stationer. Jobbar på varje station i 45 sek och vilar 15 sek. Ett skönt Mitt-På-Dagen-Pass!

17:00-18:00 One More – Cecilia (Plutonen).
Fokus ligger övervägande på styrkeuthållighet och flåset. Vi arbetar på en hög intensitet med ständigt varierande övningar och rörelse.

18:15-19:15 Soma Move – Karin, varannan vecka (Plutonen).
SOMA MOVE® är en konceptklass där vi med kroppen som belastning utför rörelser i ett flöde och där fokus är att kroppen ska arbeta i harmoni med andningen. Vi tränar styrka, kondition, explosivitet, rörlighet och koordination. Ett allt-i-ett-pass!

18:15-19:15 Core – Karin, varannan vecka (Plutonen).
Core är ett pass där vi fokuserar på muskler i och kring bålen för att förbättra kroppskontroll i rörelse. Detta för att bli starkare i vår vardag men också för ökad styrka och kontroll i annan träning. Vi kommer utföra kroppsbelastande övningar med och utan redskap. Detta är träning som passar dig som nybörjare såväl som för dig med tidigare träningsvana.

19:00-20:00 Rogers Rövarpass – Roger (Annexet).
Vi kör intensiv träning, styrka bara med kroppen och kondition emellan. Intervaller i pass om 6 st. Passet tar ungefär 40 minuter.

T o r s d a g
06:40-07:30 Cirkelfys – Jennie Elm (Plutonen).
I olika tidsbestämda block arbetar vi oss igenom övningar som utmanar såväl styrka och kondition som rörlighet. Tempot bestämmer du själv och alternativ ges för att anpassa allas mål och förutsättningar.

18:15-19:15 Intervall Puls/Styrka – Sofie (Plutonen).
Du kommer att känna igen passet från förra terminen då det hette Tabata mix, under detta pass kommer vi likt tidigare arbeta med både styrka och puls i olika tidsintervaller. Vi arbetar med mycket egen kroppsvikt men vikter kan förekomma i vissa moment.

F r e d a g
17:00-18:00 Stora Cirkeln – Roland (Norra Gymmet)
40 stationer styrka och kondition. Så gott som alla maskiner i norra delen av vårt gym används. 45 sek arbete – 15 sek vila/förflyttning. 1 varv med ca 1 min paus efter 20 stat. Garanterat hög träningseffekt samt en sköön fredagskänsla efteråt!

Happeningpass (ej förutbestämd dag)

Styrkeintervaller – Marie
Teknikenkelt pass med hög energi! För utmaning utöver det vanliga kan man använda viktskiva i intervallerna. Vi tränar styrka och kondition i härlig mix. Välkommen!
Powerbands – Karin
Med hjälp av starka gummiband utmanar vi både puls och styrka. Passar dig som gillar gruppträning eller dig som letar nya övningar att göra i din hemträning eller på gymmet!
Rogers intervaller – Roger
2 varv av härlig intervallträning! 20 stationer styrka och 20 stationer kondition! Svett, flås och muskler!
Pilates – Kristina
Pilates enligt Stotts metod på matta är en skonsam, mjuk och effektiv styrketräning. Fokus ligger på de små musklerna närmast leder och skelett som man inte kommer åt vid snabba, stora rörelser. Passar alla. Fungerar lika bra som rehab som ett komplement till ordinarie träning. Inga förkunskaper krävs, dock måste man klara av att vara på golvet. Avslutas med ca 10 min stretching. LEDARE: Kristina Svensson.

 

 

 

 

 

Närmaste dygnets träningspass

SENIOR STATION
med Emma Rokäll
2019-05-20
09:30-10:30

För 60+. Här jobbar vi i 6 olika stationer. Vi går igenom kondition, smidighet, styrka och inte minst rörlighet i olika varierande övningar. Alla gör det till sitt pass utifrån sin egen förmåga och dagsform.

Boka pass
Intervall mix
med Emma Rokäll
2019-05-20
17:00-18:00

Passet innehåller som det låter , intervaller i olika utföranden från vecka till vecka. Styrka , kondition, uthållighet samt rörlighet. 3 varv , varav 10 olika övningar per block. Gör det till ditt eget pass genom att själv välja hur tungt , vilket djup och tempo du vill ge i varje övning. Passar alla.

Boka pass
LÖPNING (teknik/intervall)
med Jennie Elm
2019-05-20
17:30-18:30

Ett pass för löpare på alla nivåer. För dig som vill ha ett komplement till dina vanliga distansrundor, vill förbättra din löpteknik eller bara är sugen på att testa det här med löpning. Efter en grundlig uppvärmning och övningar med fokus på teknik/löpsteg avslutar vi med ett gäng härliga intervaller där du själv helt bestämmer både nivå och tempo. OBS! Samling sker utanför Nikaros entré.

Boka pass

#nikaro

  • Nikaro Gym  Ett fretag i vxande Vi sker nu
  • Tack SMHI och YR fr en klockren vderprognos igr Vi
  • Efter sommaren blir det nyhet p Nikaro
  • Rolles Grna Cirkel skyr inget vder Snacka om tuffingarterrngldan sjngeneksj
  • Vi sger vlkommen Alva! Sommarvikarie hos oss i r Krde
  • Bsta gnget idag vilka kmpar och vilka energiknippen
  • Vi blickar framt Brjade idag med installation av 3 nya
  • ppettider i Psk
  • r ni taggade det r vi! Drfr bjuder vi in

Vecka 21

måndag 20/5

SENIOR STATION

09:30 – 10:30

Emma Rokäll

Boka pass

Intervall mix

17:00 – 18:00

Emma Rokäll

Boka pass

LÖPNING (teknik/intervall)

17:30 – 18:30

Jennie Elm

Boka pass
tisdag 21/5

SENIOR STATION

09:30 – 10:30

Emma Rokäll

Boka reservplats

CYKEL 45

18:00 – 18:45

Jennie Ekberg

Boka pass

ONE MORE Terränglådan

18:00 – 19:00

Erik Stridh

Boka reservplats

Intervall styrka

18:15 – 19:15

Marie Larsson

Boka pass

Yoga

19:00 – 20:00

Jennie Ekberg

Boka pass
onsdag 22/5

Cykel Senior

10:00 – 11:00

Gunnar Karlsson

Boka pass

Gröna Cirkeln Terränglådan

12:00 – 13:00

Roland Fridholm

Boka pass

ONE MORE Terränglådan

17:30 – 18:30

Cecilia Fridh

Boka reservplats
torsdag 23/5

Cirkelfys

06:40 – 07:30

Jennie Elm

Boka pass

Intervall Puls/Styrka

18:15 – 19:15

Sofie Olander

fredag 24/5

Stora Cirkeln Terränglådan

17:00 – 18:00

Roland Fridholm

lördag 25/5
söndag 26/5

TABATA

10:00 – 11:00

Jennie Elm