Nikaro gym & rehab Nikaro gym & rehab

För hela kroppen

GRUPPTRÄNING

Vår GRUPPTRÄNING  kommer även i vår att variera för varje vecka beroende på tillgång på ledare. Vissa pass kommer att köras kontinuerligt samma tid varje vecka medan andra körs varannan vecka eller dyker upp då och då.

 

Alla pass ingår i medlemskapet, men även du som inte är medlem kan boka in dig som alla andra. Då köper du en 5 eller 10-tagg som också ger dig också möjlighet att träna på egen hand i gymmet. Receptionen hjälper dig med info om dina olika möjligheter.

 

FASTA PASS UNDER VÅREN 2019:

M å n d a g
09:30-10:30 Senior Station – Emma (Plutonen).
För 60+. Här jobbar vi i 6 olika stationer. Vi går igenom kondition, smidighet, styrka och inte minst rörlighet i olika varierande övningar. Alla gör det till sitt pass utifrån sin egen förmåga och dagsform.

17:00-18:00 Intervall Mix – Emma (Plutonen).
Passet innehåller som det låter , intervaller i olika utföranden från vecka till vecka. Styrka , kondition, uthållighet samt rörlighet. 3 varv , varav 10 olika övningar per block. Gör det till ditt eget pass genom att själv välja hur tungt , vilket djup och tempo du vill ge i varje övning. Passar alla.

T i s d a g
09:30-10:30 Senior Station – Emma (Plutonen).
För 60+. Här jobbar vi i 6 olika stationer. Vi går igenom kondition, smidighet, styrka och inte minst rörlighet i olika varierande övningar. Alla gör det till sitt pass utifrån sin egen förmåga och dagsform.

17:00-18:00 Cirkelträning – Jennie Elm (Plutonen).
Klassisk cirkelträning där vi (utifrån egna förutsättningar) jobbar igenom hela kroppen på olika stationer. Både styrka, kondition och rörlighet inkluderas.

18:00-18:45 Cykel 45 – Jennie Ekberg (Annexet).
Ett energifyllt och effektivt cykelpass med full fart. Under 45 min trampar vi loss till härlig musik. Ren konditionsträning som utförs helt på din egen nivå. Passar allt från nybörjare till erfarna. Om du vill ha instruktioner på inställningarna, kom 5 min innan.

18:15-19:15 One More – Nicolas (Plutonen).

Fokus ligger övervägande på styrkeuthållighet och flåset. Vi arbetar på en hög intensitet med ständigt varierande övningar och rörelse.

19:00-20:00 Yoga – Jennie Ekberg (Annexet).
Ett skönt och meditativt yogapass där medveten andning, balans och styrka kombineras med klassiska yoga-positioner i ett härligt flöde. Perfekt komplement till dig som tränar hårt. Passar alla nivåer, oavsett om du är nybörjare eller har utövat yoga tidigare.

O n s d a g
10:00-11:00 Cykel  Senior – Gunnar (Annexet).
Cykelpass där du anpassar ansträngningen efter egen förmåga och vilja.

12:00-13:00 Gröna Cirkeln – Roland (Majoren).
Vi börjar med uppvärmning till musik i Plutonen 8-10 minuter. Fortsätter med cirkelträning 2 varv i de 9 Gym80-maskinerna + ytterligare 9 stationer. Jobbar på varje station i 45 sek och vilar 15 sek. Ett skönt Mitt-På-Dagen-Pass!

17:00-18:00 One More – Cecilia (Plutonen).
Fokus ligger övervägande på styrkeuthållighet och flåset. Vi arbetar på en hög intensitet med ständigt varierande övningar och rörelse.

18:15-19:15 Soma Move – Karin, varannan vecka (Plutonen).
SOMA MOVE® är en konceptklass där vi med kroppen som belastning utför rörelser i ett flöde och där fokus är att kroppen ska arbeta i harmoni med andningen. Vi tränar styrka, kondition, explosivitet, rörlighet och koordination. Ett allt-i-ett-pass!

18:15-19:15 Core – Karin, varannan vecka (Plutonen).
Core är ett pass där vi fokuserar på muskler i och kring bålen för att förbättra kroppskontroll i rörelse. Detta för att bli starkare i vår vardag men också för ökad styrka och kontroll i annan träning. Vi kommer utföra kroppsbelastande övningar med och utan redskap. Detta är träning som passar dig som nybörjare såväl som för dig med tidigare träningsvana.

19:00-20:00 Rogers Rövarpass – Roger (Annexet).
Vi kör intensiv träning, styrka bara med kroppen och kondition emellan. Intervaller i pass om 6 st. Passet tar ungefär 40 minuter.

T o r s d a g
06:40-07:30 Cirkelfys – Jennie Elm (Plutonen).
I olika tidsbestämda block arbetar vi oss igenom övningar som utmanar såväl styrka och kondition som rörlighet. Tempot bestämmer du själv och alternativ ges för att anpassa allas mål och förutsättningar.

18:15-19:15 Intervall Puls/Styrka – Sofie (Plutonen).
Du kommer att känna igen passet från förra terminen då det hette Tabata mix, under detta pass kommer vi likt tidigare arbeta med både styrka och puls i olika tidsintervaller. Vi arbetar med mycket egen kroppsvikt men vikter kan förekomma i vissa moment.

F r e d a g
17:00-18:00 Stora Cirkeln (Norra Gymmet)
40 stationer styrka och kondition. Så gott som alla maskiner i norra delen av vårt gym används. 45 sek arbete – 15 sek vila/förflyttning. 1 varv med ca 1 min paus efter 20 stat. Garanterat hög träningseffekt samt en sköön fredagskänsla efteråt!

 

 

 

 

 

 

Närmaste dygnets träningspass

CYKEL 45
med Jennie Ekberg
2019-03-26
18:00-18:45

Ett energifyllt och effektivt cykelpass med full fart. Under 45 min trampar vi loss till härlig musik. Ren konditionsträning som utförs helt på din egen nivå. Passar allt från nybörjare till erfarna. Om du vill ha instruktioner på inställningarna, kom 5 min innan.

Boka reservplats >
Yoga
med Jennie Ekberg
2019-03-26
19:00-20:00

Ett skönt och meditativt yogapass där medveten andning, balans och styrka kombineras med klassiska yoga-positioner i ett härligt flöde. Perfekt komplement till dig som tränar hårt. Passar alla nivåer, oavsett om du är nybörjare eller har utövat yoga tidigare.

Boka reservplats >
Cykel Senior
med Gunnar Karlsson
2019-03-27
10:00-11:00

Cykelpass där du anpassar ansträngningen efter egen förmåga och vilja.

Boka reservplats >
Gröna Cirkeln
med Roland Fridholm
2019-03-27
12:00-13:00

Vi börjar med uppvärmning till musik i Plutonen 8-10 minuter. Fortsätter med cirkelträning 2 varv i de 9 Gym80-maskinerna + ytterligare 9 stationer. Jobbar på varje station i 45 sek och vilar 15 sek. Ett skönt Mitt-På-Dagen-Pass!

Boka reservplats >

#nikaro

  • Nu kan ni anmla er till golffysen med David och
  • Lite problem p bokningssidan samt avbokningar Men alla dagens pass
  • Gr som en av vra medlemmar och delta i vr
  • Hr r schemat fr nsta veckas grupptrning Bokningen ppnar tre
  • P sndag laddar vi upp med 3 trningspass In och
  • Fr dig som lngtar till golfssongen och vill gra denna
  • En liten pminnelse om vr pgende enktunderskning  Ta ngra
  • Hr hittar du oss

Vecka 13

tisdag 26/3

SENIOR STATION

09:30 – 10:30

Emma Rokäll

CYKEL 45

18:00 – 18:45

Jennie Ekberg

Boka reservplats

Yoga

19:00 – 20:00

Jennie Ekberg

Boka reservplats
onsdag 27/3

Cykel Senior

10:00 – 11:00

Gunnar Karlsson

Boka reservplats

Gröna Cirkeln

12:00 – 13:00

Roland Fridholm

Boka reservplats

ONE MORE

17:00 – 18:00

Cecilia Fridh

Boka reservplats

CORE

18:15 – 19:15

Karin Henning

Boka reservplats
torsdag 28/3

Cirkelfys

06:40 – 07:30

Jennie Elm

Boka reservplats

Powerbands

18:15 – 19:15

Karin Henning

Boka reservplats
fredag 29/3

Eksjö kommun - Cilla Hedin

11:45 – 12:20

Annan

Stora cirkeln (intro 16.40)

17:00 – 18:00

Jennie Ekberg

lördag 30/3
söndag 31/3

Happening pass Rogers intervaller

18:00 – 19:45

Roger Didrick

måndag 1/4

SENIOR STATION

09:30 – 10:30

Emma Rokäll

Intervall mix

17:00 – 18:00

Emma Rokäll

Gymintro

18:00 – 19:00

Cecilia Fridh